fredag 22 november 2013

Fredag igen, dessa förbannade fredagar som bara har lördagar efter sig i det oändliga. Jag kallar den dag. I dag är idag och imorgon är idag också, bra va eller hur. Varför krångla till det. Om 9 månader har jag varit nykter i 10 år. Helt sjukt.....Allt detta som jag åsamkat alla i min omgivning med lögner sjukt beteende e.t.c. Gud hjälper mig för jag har bara den kraften att ta till. Inatt fick jag en våldsam backflasch och det blev inte nådigt ska jag säga.Tänkte ....jag gör slut på skiten. Har hört att en plast påse över huvudet är det bästa sättet. Jag låg länge och självömkade mig över vilken dålig människa jag varit och att hur värdelös jag egentligen är. En bluff med påklistrat leende och trevlighet. Det tog några timmar att bli överens med mig själv att hur kan jag överhuvudtaget tänka så. Tack, jag bad Gud om hjälp att se klart och att stanna kvar och ge det jag kan göra i nuet. Inte lätt alla gånger att erkänna sin litenhet. Fantastiskt vad tankarna kan leda mig rätt igen. Tack alla utbildningar som jag lärt mig så mycket av. Lika väl som de kan leda mig fel. Jag är övertygad om att det är det som är livsprocessen, att leva utan skyddsnät gör akrobatiken mer spännande.

Inga kommentarer: