torsdag 8 september 2011

Att semestra i varmen

Jaba daba doba !!

En vistelse pa Rhodos ger uppfattning hur det ar att bo i ett land eller pa en o som har en medel temperatur pa 28 grader och lika mycket i vattnet. Vilket underbart stalle att uppleva !! Trafik som om alla hela tiden maste komma fram till ett viktigt mote och alla barar stirrar rakt fram i sina bilar pa sina motorcycklar och mopeder. Inga hjalmar inga sakerhets balten snacka om tillfolit till varandra. Vanliga och pa alla sett trevliga manniskor och det ar kanske darfor de ar sa fokuserade pa att komma fram och det i tid. Som diabetiker typ ett upplever jag nagot helt nytt vad det galler att stalla in doseringen sa att jag mar bra. Detta ar inte det lattaste, mycket trixande och lirkande med hogt socker till snabba socker fall. Trottheten gor sig pamind i dessa avseende och tanken kommer, att ar det vaerkligen vart denna moda. Nagonstans inser jag att jag lar mig nagot nu ocksa och det ar det som utvecklar mig i alla dess riktningar. Ocksa ar det det har med utlanskt tangentbord.....Var i hela friden har dom gjort av snabel a;et. Det ar for mig att gissa och andra att veta. Verkar blamerat att fraga, jag som ar en sadan nord.

1 kommentar:

livsstigen sa...

Låter både ljuvligt och lite komplicerat! Men alla nya erfarenheter har ett stort värde för vår utveckling!!
Må så gott!
Ann