fredag 2 juli 2010

Nya gamla dagar

En dag i taget, ett liv i sänder, men oj vad mycket tankar som kommer på en och samma gång. Ungefär som när jag är kär. Alla känslor kommer med en stormande virvellvind och sliter och drar i all mina sinnen Oh vad härligt härligt. Längesen nu det var så och det är så det är i mitt liv.

Förälskelserna har inte duggat tätt precis, men jag tror att det är som med droger att toleransen stegras. Ju mer jag upplever av kärlek och förälskelse ju mer vill jag ha. Jag menar inte mängden utan kvaliteten på kärleken och det är det som är min resa i universum. Att vara överens med det som vill mig väl. Inte leta hela tiden efter det goda, utan bara vara och följa med.

Sitter nu vid datorn på ett av mina två jobb. Tänk för inte så många år sedan var jag en vilsen själ som kände att jag inte hörde hemma någonstans. Tänk om någon hade berättat att jag skulle jobba med det som jag älskar när jag blivit lite äldre. Då hade jag inte behövt leta efter det som var framför mig hela tiden.

61 år och jag gör faktiskt skilldnad för de människor jag jobbar med eller jag ska nog uttrycka det för. För det är just så det är jag är en tjänare, jag tjänar andra som är i behov av det som jag själv har genomgått och förvisso lärt genom studier för att kunna använda mig av mina erfarenheter.

De som utbildar människor som ska arbeta med människor är de tjänare som är föreblider av de som engång lärde dem och jag känner att en dag kanske jag också är där. Eller så är jag där redan utan att veta om det. Gud är god och kommer att fortsätta att vara så om jag vill att det ska vara så.

Mina tankar går ofta till det jag inte förstår och förbryllar mig en aning om att hur i hela friden ska jag hinna med allt jag vill. Har fått lära mig att släppa taget och följa rörelsen som ständigt pågår, men hur lätt är det. Inte alls lätt.

Inga kommentarer: