tisdag 1 december 2009

LCHF och det fantastiska uppvaknandet !





Nu är jag inne på min 3:de månad med LCHF och för mig har det betytt en enorm insikt i vad som egentligen kroppen och inte minst den delen som styr behöver för att utvecklas och förbättras. Jag känner i hela mitt väsen hur nyttigt det är att tillgodose alla delar av systemet med dessa fantastiska mikro kosmiska substanser.

Jag har börjat träna mer målmedvetet och tillför systemet näring och andligt beteende. Det är tydligt att vi människor har ett tempel att besitta så länge vi är här som fysiska varelser och då är det självklart att ta vara på detta tempel som är vårt varande i illusionen som jag ibland kan uppleva att det är att leva i denna form av samhälle som vi nu lever i.

Eller som jag känner, att jag är en människa i det fysiska och en själslig upplevelse inom mig själv. För jag kan alltid stanna upp och kontrollera var jag är , både fysiskt och själsligt. Och jag upplever att det är av allra största vikt att min kropp får det underhåll som den behöver för att kunna bära mig genom livet. Att hamna i beroende är när jag som fysisk varelse försöker uppnå det som bara själen kan uppnå och det är nog här det ligger.Hemligheten med att vara människa.

Jag jobbar med människor som i större delen av sina liv har levt i ett eller annat beroende oftast alkohol och droger. Det är en av de största utmaningarna att försöka nå fram till dessa individers själsliga uppfattning då den för länge sedan har tappat tilltron för andra människor och sig själv. Många är dessvärre inte medvetna om att vi är både kropp och själ.

Gud har dessa människor hört talas om i en eller annan form och oftast då som en straffande Gud. Så frågan är, vilket är lättast ? Inget är lättast så länge man inte upplevt att det finns något som vill oss väl här på jorden. Om alla släppte på sina krav och måsten så hade det blivit över att ge kärlek till alla.

Men detta är en utopi sk fråga och jag är helt fullt och fast medveten om att en dag kommer vi att förstå hur allting hör ihop och då kommer förändringen att ta ett jätte kliv i utvecklingen. Inte som nu då vi tror att utvecklingen ligger på det materiella planet och att vete mer om universums skapande än om oss som andliga och själsliga varelser.

1 kommentar:

livsstigen sa...

Jag vill skicka dig kärleksfulla nyårshälsningar. Låt oss skapa en värld i fred och glädje!!