fredag 9 oktober 2009

Tanken tänkte, jaget teg.

Neuro-Lingvistisk Programmering.

För er som inte visste att det finns ett sätt att tygla sina demoner . Jag menar inte då med svärd och lans som St Göran gjorde för att besegra de demoner som hemsökte våra sfärer. Utan med NLP. Ett ganska nytt sätt att förhålla sig till sina tankar,mål,önskningar och att må bra. Att se livet i vitögat och verkligen göra det. Det finns förklaringar till det mesta som händer, tror jag.

Det skulle i så fall vara att det finns ingen förklaring varför Gud finns eller inte, men hur som helst så är NLP ett förträffligt sätt att komma till rätta med tankarna som jag tror att jag inte kan påverka, de så kallade automatiska tankarna. Det finns förvisso kognitiv terapi, men NLP tar ett steg till och det i en helt annan dimension Jag har testat detta ett flertal gånger och det har hittills inte svikit mig. Jag kommer inte att gå djupare in på det utan överlämnar er till ert eget intresse att fördjupa er i dessa intressanta tanke kullerbyttor som det blir då det parktiseras.

Det finns också ett flertal böcker som är till hjälp på vägen. Det finns seminarier lite här och var i landet, men det kostar en slant att deltaga vid dessa. Det är som små utbildningar och då brukar det kosta. Men jag ser det som en investering när det kommer något gott ur det. Jag tänker på alla dessa människor som blivit kvar i ett livsmönster som de tror att det inte går att bryta.

Det kan handla om att sluta dricka, droga, röka eller annat tvångsmässigt beteende och där NLP är en helt fantastisk metod att tillgå. Så jag överlämnar er till era nya liv med att ta kontroll över era tankar som i flera år hängt runt halsen som en kedja av tyngsta bly.


Upptäckten av spegelneuroner ger oss förmodligen en av det senaste årtiondets viktigaste pusselbitar för att förstå den informationshantering som vår neurologi utför. Fram till upptäckten av spegelneuroner trodde psykologer att vi förstod andras handlingar genom att observera dem för att sedan genom komplexa resonemang komma fram till en slutsats om deras avsikt. Från www.nlp.se

Inga kommentarer: