fredag 14 augusti 2009

Vägen till födkroken


Ält möte ! Nej tack det har jag radion till. Varje dag bombarderas jag med en det en och en det andra om ditten och datten flera gånger om dagen. Om jag hade varit nyhets uppläsare skulle jag förskönat allt jag läste upp, och olika varje gång. Då hade folk kanske lyssnat på ett mer intressant sätt och kanske blivit lite finurligare i sin vardag. Nu är det samma samma varje dag. Trygghet trygghet mitt i all katastrof förmedling. Allting rasar, hur ska det gå ! Vojne Vojne. Men nu var det tältmöte det var frågan om och tänk så underbart. Någon tycker , vi slår upp några tält och har möte där. Det är så det ska vara, ös på, gör något ! !

Som synes hade jag kameran med i bilen och kunde inte låta bli att ta bilder av allt möjligt under turen till mitt jobb som ligger 7 mil bort. Det blev en del bilder, men för trafiksäkerhetens skull begränsade jag mig till bilder som var lätt att fota. En bild på hur jag ser ut när jag kör fick jag också med,vad jag nu ska ha den till ? Ah det är väl mer nyfikenheten om det blir något som driver mig.










Innan jag är framme passerar jag ett litet samhälle som heter Ludvigsborg med gullig natur och små söta hus ? Nämen vad nu då jag låter som en lantlivs skribent. Ja ja det ser ju faktiskt ut så om jag ska förmedla intrycken rätt. Sen är jag framme och dagen har varit bra på jobbet med utskrivningar och avhysningar. Diabetes råd och kontaktperson samtal samt eftermiddags gräsklippning och sen hem . O vilken härlig dag.

Tillägger att jag har mått så jädrans bra nu i två dagar sedan jag började med mat med nästa ingen kolhydrater i och mycket protein och ekologiskt smör, Vitaminer spårämne och hela middivippen. Go o gla ska människan va och det verkar som det går att leva upp till den devisen.
Happy nytt liv ! Och god fotsvettning .



Inga kommentarer: