lördag 4 juli 2009

Good filing

Tänk jag har än en gång blivit bekräftad. Denna underbara lätt att missförstå känsla att det inte stämmer. Jag har i mitt missbruk alltid jagat bekräftelse på det jag gjort för att liksom ha en referens till om jag mår bra eller ej. Hur mycket har jag inte ställt upp för andra med att göra saker, reparera saker, fixa och dona med allt möjligt för att jag trodde det speglade vem jag är. Jag har blivet bra på att manipulera min omgivning just därför. Att göra något för någon annan gjorde att jag fick ett emotionellt övertag, trodde jag i varje fall. Tänk så fel programmerad jag har varit sen jag var barn. Närmare bestämt 3 år, det var då jag blev lurad på konfekten. Mor försvann från en dag till en annan. Hon dog inte, nä hon bara försvann.

Och det var här min resa började i jakten efter mig själv, min självbild, min självaktning, min kontakt med universum.
När man gör program till datorer händer det att det uppstår ett fel, en så kallat bugg. Jag var en stor bugg, men det fanns ingen varning som påvisade detta som det gör när man sitter och programmerar. Det har tagit mig många år att hitta buggarna, ja det var flera som uppstod i de redan felande. Drogerna och alkoholen gjorde att jag kunde fungera utan att göra något åt buggarna men livet haltade fram i ryckig gång.


Tänk...........så underbart livet har blivit. Omprogrameringen har pågått några år nu, sen 2004 då jag drack min "senaste öl och rökade den senaste holken". Ja jag vet, man ska aldrig säga aldrig, därför skrev jag senaste, för vem vet ? Jag vet!!!

På nya jobbet vid LVM-hemmet fick jag ett erkännande som heter duga i torsdags. Jag stötte ihop med verksamhets chefen som för övrigt också var den som gjorde anställnings intervjun ihop med en annan kvinna. Hon sade. Jag vill att Du ska veta att vi är Så nöjda med dig och Du är anledningen till att vi sade nej till 2 andra sökanden. Du är så lugn och harmonisk och det kändes rätt för oss från början.

Först började jag leta efter hålet att krypa ner och gömma mig i, men sen förstod jag att detta är verkligt. Har faktiskt svårt än att ta det till mig. Men jag är glad, jätte jätte glad. Tänk att det blev en sanning det som jag hela livet trott att det var bara hitte på. Jag är sån, jag behöver inte hitta på för att vara omtyckt av mig själv och andra.

Snacka om bekräftelse i kubik.
Nu pumpar mitt dopamin,seratonin och alla andra måbra substanser för fullt. En ljuvlig underbar känsla.

Jag var på intervju hos Nämdemans gården i tisdags. Jag hade släng iväg ett mail i ren desperation över att föreningen där jag jobbade inte skulle ha råd att ha mig kvar. Jag skrev"Ni behöver behandlingsassisten?" Helt sonika och lite om vem jag är. När jag fick svar blev jag verkligen förvånad. Nämdemansgården är för mig DET stället där alla duktiga behandlare söker sig för det är ett väl strukturerad behandlings hem. Jag sade att jag redan hunnit få ett vikariat sedan jag skrev mailet.

Men dom verkade nöjda med det jag berättade och jag skulle maila mina tider för juli och augusti så de kunde finna en dag som passade att gå vid sidan om för att komma in i det. Jag ska jobba på intaget och avgiftningen. Något nytt som inte har funnits tidigare och de sökte folk just därför. Men vänta nu , det var ju jag som sökte. Förstår ni?

Jag gör !! Bitarna börjar så sakta falla på plats även om pusslet aldrig blir färdigt och jag kan se att när jag släpper kontrollen............då händer det saker. Ske din vilja inte min. Det ligger mycket kärlek i dessa ord och i det kan jag aldrig vara maktlös.

Jag har blivit ledd fram i livet utan att jag sett mig om vem som styrt mig. NU VET JAG ! Och mer kommer det vet jag. Jag kommer att vara precis den som jag är och inget annat.

Om jag vill till Malmö, tar jag inte bussen till Lund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kloka, snälla & varma vän! Tack så innerligt för Ditt fantastiska inlägg på min blogg - det gjorde min dag!

Agneta