tisdag 4 februari 2014

Jaha då är vi inne i februari och det värsta mörkret har lagt sig. Full av tillförsikt trots varsel om uppsägning. Tänkte ta upp det här med tankar som kommer när jag mår dåligt eller det är en förändring i tillvaron som jag inte själv valt att delta i. De så kallade automatiska tankarna kommer utan att jag behöver göra någonting. Och tyvärr är det så att det finns mycket kraft i dessa tankar som är svåra att härbärgera. Det är nu jag använder mig av allt jag lärt mig om tankar och beteendet hos oss människor. Den Kbt utbildningen som jag genomförde 2012 har satt allt på sin spets när det gäller att förstå och att göra något åt situationen. Genom att göra en så kallat SORK som står för S situation O tankar R respons K konsekvens. Ganska enkelt att använda, men som alltid när det gäller resultat är det disciplin som är den springande punkten. Det är som ett recept på någon maträtt. Följer man receptet är det inga problem att lyckas, men det är när jag ska göra egna konstruktioner som det ballar ur. Jag kommer inom kort att lägga upp mer om hur man lägger upp arbetet för att nå bästa resultat och återkoppling till resultaten. Tills dess Cao bella.

Inga kommentarer: